evahanno-west-usa.reismee.nl

De portemonnee van Donald Trump

Goedenavond iedereen!

Het zou natuurlijk geen vakantie van ons zijn als alles goed gaat!

Volgens de laatste berichtgevingen is morgen, 28 April, een D-Day als het gaat om een op hand zijnde Shutdown.
Snelle uitleg: Indien de Amerikaanse regering het begrotingsplan niet goedkeurt is er accuut geen geld beschikbaar om alle ambtenaren te betalen, dit zijn ook de medewerkers van alle nationale parken.
Met andere woorden, alle parken gaan op slot want zonder de park rangers kan de veiligheid van de bezoekers niet gegarandeerd worden.
Omdat we 5 nationale parken willen gaan bezoeken is het handig dat morgen de begroting wel wordt goedgekeurd.
In 2013 was precies zo'n situatie de oorzaak dat we alle nationale parken NIET konden bezoeken.
Het is niet waarschijnlijk dat een shutdown, als deze doorgaat, de 4weken tot onze vakantie zal duren.
Natuurlijk heel vervelend voor iedereen die daar nu wel al zit.

Gelukkig zijn we niet helemaal afhankelijk van de nationale parken, het hele gebied Monument Valley is in beheer van de Navajo Indianen en die worden niet warm of koud van Trump zijn escapades.
Ook de mooie natuurgebieden rondom Page, Arizona zijn geen een national park dus niks aan de hand.

Er zal sowieso een complete dag Monument Valley inzitten, met een stop bij het 'Four Corners Monument' ,dit is de enige plaats in de USA waar 4staten met de grenzen bij elkaar komen, Utah, Arizona, New Mexico en Colorado.

Ook Las Vegas is geen probleem, heden avond hebben we vanwege ons spelletje 'MyVegas' een gratis bezoek geboekt voor de voorstelling 'KA' van Cirque du Soleil in het MGM Grand Hotel en het grote aquarium Shark Reef in het Mandalay Bay Hotel.
Dit laatste hotel ligt ongeveer naast het bekende 'Welcome to Fabulous Las Vegas' sign, helemaal op het einde van Las Vegas Boulevard, of in het kort, The Strip.
Als je dan verder rijdt is er helemaal niets meer, alleen maar woestijn.

Tot zover dit intermezzo, bij meer nieuws komen we bij u terug.

Fijne avond!