evahanno-west-usa.reismee.nl

Destination : Hulst via Amsterdam

Zoals beloofd de laatste keer een verhaal over onze reis in de States.

We zijn heelhuids thuis aangekomen, dat is sowieso wel prettig.

Op deze laatste dag hebben we dan toch uitgeslapen, om 8 uur ging de wekker en kwamen we op het gemakje op gang.

De Travelodge at the Presidio biedt ontbijt aan, stelt niet zoveel voor maar je hebt wat binnen en we konden wat koeken en appeltjes meenemen voor onderweg.
Wel leuk om te vermelden dat de manager, Tyler, ons nog kende uit 2013.

Hij was de persoon die ons toendertijd het nieuws bracht over de Government Shutdown die heel onze reis in de war stuurde.
Ook Raymond, die veel heeft geholpen met annuleren van hotels, was er nog steeds aan het werk.
De Travelodge at the Presidio is niet het meest luxe, meest grote en bling bling hotel, maar ze zijn heel vriendelijk, behulpzaam, fatsoenlijke parkeerplaats en op loopafstand van de Golden Gate Bridge.
Als we nog eens in San Francisco belanden zullen we daar zeker weer slapen.

Tegen 10uur bolden we het af en na de tank volgegooid te hebben reden we via Lombard en Van Ness San Francisco uit.

Het inleveren van de Jeep was zo gebeurd, we hebben hem nog even gedag gezegd en helaas achter moeten laten.

Ook het inchecken en bijbehorende controles verliepen zonder problemen, en een half uurtje later mochten we al aan boord van onze KLM Boeing 747-400.

Dit zijn toch wel machtige vliegtuigen, ook al worden ze al meer dan 50 jaar gebruikt.
We zaten op rij 63, en dat was nog niet eens de achterste rij dus je kan je voorstellen dat dat wel een stukje lopen is vanaf de voordeur.
Een minuutje of twintig te laat schoten de 4 General Electric motoren op take-off power, dat is geweld wat er dan aangaat.
Via het luchtruim van California, Nevada, Oregon, Idaho en Montana namen we afscheid van de States, om verder via Canada en Groenland het europese continent te naderen.
Het viel ons op dat het bijna niet donker werd tijdens de nacht, waarschijnlijk omdat we een erg noordelijke route vlogen.
De vlucht verliep rustig en om kwart voor negen in de ochtend streken we neer op Schiphol.

Ons aller Eva, die normaal altijd haar spullen goed bij zich houdt, maakte toch een foutje.
Ze liet haar paspoort in het vliegtuig liggen en kwam daar pas achter toen we al in de rij van de douane stonden, oepsje.
De marechaussee handelt dit verder af, hopelijk komt het terecht.

Na het ophalen van de bagage stonden we alweer buiten te koekeloeren naar de shuttlebus richting Ibis hotel, waar de Seat al een weekje of drie stond uit te slapen.

Blijkbaar was die goed uitgerust want met gezwinde spoed ging de steven zuidwaarts richting ons Hulst, waar we veilig aankwamen om een uurtje of 2 in de middag.

Zo kwam onze USA trip ten einde, en daarmee ook de verhalen en fotoseries.
Heel veel avonturen en ervaringen rijker.

Nog enkele feitjes:

* We hebben 4255 kilometer afgelegd in de trouwe Jeep
* Deze daar 102,6 gallons benzine voor nodig had, dat is 383 liter.
* De benzine in de States gelukkig veel goedkoper is dan bij ons!
* We zijn NIET bij een McDonalds geweest, althans niet om te eten.
* Denny's en Subway erg lekker eten hebben.
* In totaal hebben we 6 nationale parken, 2 indianengebieden en 1 state park bezocht.
* 8 hotels ons hebben mogen verwelkomen.
* Hanno verkeerd reed met het inleveren van de huurauto, handigheid is niet te koop.
* M&M met caramelsmaak even wennen is, maar daarna best lekker is.
* De airco in de Walmart altijd veel te koud staat.
* Het op Alcatraz 15 graden kouder aanvoelt dan op de kade in San Francisco.
* We zeker nog terug gaan naar de United States of America

Wij danken iedereen voor de getoonde interesse, wellicht tot een nieuwe reis.

Liefs van Eva en Hanno

Luigi

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Gelukkig is het hier ook lekker weer. Succes weer. Groet Luigi

Kris

Heb je al ff in levende lijve gezien, leuk leuk en veilig. Superleuk al die verhalen en details ook......Amai...... Leuk om nu te lezsen, leuk om later terug te lezen....

Veel plezier met de volgende trip alvast :)