evahanno-west-usa.reismee.nl

Lage druk in het zwembad van New York

Een kort nachtje in onze bubbelbadsuite later begon er alweer een nieuwe dag in de woestijn van Nevada.

We vonden het vandaag tijd voor een simpel ontbijt en daarna vooral bij het zwembad liggen.
In eerste instantie was dit in de schaduw, de wolkenkrabbers van New York New York staan in de weg, maar zodra de koperen ploert hoog genoeg in het firmament kwam was het direct bakken en braden geblazen.
Omdat het al dagen te warm is voor de tijd van het jaar, is het water in het zwembad ook erg warm en alleen de stormachtige wind die is opgestoken geeft verkoeling.

Deze vlagerige wind is de nasleep van een depressie die vanaf de grote oceaan is gekomen, makkelijk gezegd uit de richting San Francisco.
Aan de westkant van de Sierra Nevada is alle regen er al uitgevallen, houden wij aan de oostkant vooral de wind er van over.
Het briesje heeft wel zoveel kracht dat zelfs de ligstoelen ervan gaan schuiven.

Tegen 1430u waren we wel doorbakken en gingen we verder met onze hotel route, nu aan de andere kant van de Strip.

Vanmiddag en vanavond hebben we bezocht:

Wynn/Encore, Treasure Island, Mirage, Caesars Palace, Bellagio en Cosmopolitan.

Het gokken was ons niet goed gezind, gelukkig hebben we geen verlies zelfs een klein beetje winst.

Het moest vanmiddag zo zijn, toen we voorbij Bellagio liepen zouden de fonteinen bijna aangaan, dit is om het kwartier.
Het was nog niet donker maar we waren er toch dus maar eventjes gewacht.
Komt toch zeker wel Celine Dion met de titelsong van Titanic!!
Een aantal uur later, in het donker, hebben we Michael Jackson met Billy Jean mee mogen maken aan de fontein.
Spektakel hoor!
Ook de vulkaanuitbarsting van Mirage staat er op.

Ons avondeten vanavond vond plaats in Excalibur, voor de helft gesponsord door het spelletje MyVegas, een lekker buffet voor weinig dus.

Het is alweer de laatste nacht in Sin City, maar dat geeft niet.
De weekend fuifnummers zijn aangekomen en het is idioot druk, bijna geen doorkomen aan soms.
Goed dat we morgen onze biezen pakken en richting Death Valley NP gaan.
Het zal daar doods en warm zijn, maar wel rustiger.

Ook gaan we de laatste staat van onze reis aandoen, we zullen de grens Nevada/California overgaan.

Morgenavond een verhaal over het reilen en zeilen uit de vallei des doods.....

Inspirator ismael oudeman

Prachtig
Op naar de volgende staat

Marie Louise

Wat een mooie reisjullie hebben gelijk dat jullie zo leuke dingen onderneemt
Geweldig mooi reisverslag
Een pluim daarvoor

Hanno

Dank je!

Zo onthouden we zelf ook wat we allemaal gedaan hebben,Tis best veel achter elkaar dus een mooi geheugensteuntje!