evahanno-west-usa.reismee.nl

Welcome to Fabulous Las Vegas!

Allereerst een rectificatie:

In het verhaal van gisteren stond dat je een kilometer naar beneden kijkt in de Grand Canyon.
Niets is minder waar, het is namelijk 1,6 kilometer.
Dat is een flink eindje vallen en we hadden onze parachutes niet bij.

Heden ochtend stonden we, zoals wel vaker de laatste dagen, weer vroeg op.
Om zes uur ging de wekker en fris en fruitig begonnen we aan de nieuwe dag.
Eva had de schrik van haar leven, de tettertelefoontrien uit het hotel in Zion zat onder ons!!
Zo klonk het in ieder geval wel, was dat effe lekker wakker worden amai.

Zelfs voor de tijd dat we weg wilden zijn reden we al bij de parking van de Maswik Lodge af.
De brave Jeep had na een dagje rust op de parking zin om kilometers te vreten.
Dat zou vandaag geen probleem moeten zijn, er stonden er 500 plus op de planning.

Voordat we het Grand Canyon NP uitreden gingen we oostwaarts richting Desert View, er staat daar een uitkijktoren aan de canyonrand en omdat we vroeg waren was de parking er zo goed als leeg.
De toren is uit de jaren 30 en binnenin met originele indianen schilderingen, apart om te zien.
Ook maakten we een stop aan de Grand View, vanaf waar je groots uitzicht hebt over de Canyon.

Toen kon de Jeep eindelijk zijn benen strekken, op naar Las Vegas!
Vanaf de ingang van Grand Canyon is dit een slordige 470km, en aangezien je in de USA niet overal 120 mag rijden duurt dit wel eventjes.
We reden langs de Hooverdam, in 2013 al gezien, maar je ziet vanaf de brug over het ravijn dus helemaal niks er van, wat flauw toch.
Geheel volgens plan waren we om half 2 in de parkeergarage bij Hotel New York New York aan de Las Vegas Boulevard, beter bekend als The Strip.
Helaas, geen uitzicht over de Strip maar dat geeft niet, we hebben een prive bubbelbad in de kamer dus waar zeuren we over?
We zitten op de 19e verdieping en kijken uit over de parkeergarage en het zwembad.

We zijn gelijk wat gaan wandelen, dat moet lukken in 40 graden celcius.
Gelukkig kan je overal binnen en is het lekker koel, Amerikanen zetten de airco vaak op standje frigo.

De Denny's zat nog op dezelfde plek en had weer heerlijk eten.

Nu gaan we richting het MGM Grand Hotel voor een opvoering van Cirque du Soleil, gratis en voor niks verkregen met het spelen van MyVegas, een spelletje waar je je winsten kan omruilen voor fysieke zaken, in dit geval een toegangsticket.
Normaal kosten onze kaartjes 125 dollar per stuk, dat is ongeveer 110 euro.

Als de voorstelling klaar is willen we nog een barretje induiken en wellicht een gokje wagen......

What happens in Vegas........stays in Vegas!

ma

niet teveel gokken, eeeeehhhh, anders komt t nie goed, maar evengoed veel plezier daar en als je Vera Calluy nog ziet , doe haar maar de groetjes !

Luigi

En morgen maar eens uitslapen hè! Vegas is toch ook de stad van die Hangover?!

Brent

I'm glad you found Denny's. There is another Denny's on the strip in Vegas if you are still there.

:-)

Eva&John

Hi brent,

At this moment we are enjoying free Wi-Fi at denny's close to Harrah's :)
The day after tomorrow we will leave for death valley.
Are you in Vegas too?

Take care!

Hanno

Lodewijk ja da klopt das inderdaad van die films,speelt zich af in ceasars palace,daar zitten we nu tegenover,iets te drinken.
Morgen gaan we daar waarschijnlijk even binnen kijken!