evahanno-west-usa.reismee.nl

Slide Rock State, van noord naar zuid en terug.

Wat was de Comfort Inn in Page een fijne plaats om te slapen, we kunnen het iedereen aanraden mocht je er eens voorbij komen.
Na vier nachten kwam er hier een eind aan en reden we volbeladen om half acht al weg richting zuid, naar Slide Rock State Park.

Slide Rock State Park ligt tussen Flagstaff en Sedona, richting Phoenix, de hoofdstad van Arizona.

Deze Canyon (uiteraard een Canyon) heeft een watertje lopen en je kan aan de oevers zitten en lekker zonnen.
In het beekje zitten stroomversnellingen en je kan je laten meevoeren door deze stroming, een natuurlijke wildwaterbaan.
Het water is daarom wel serieus heel erg koud, het zal ergens rond de 15graden zijn en als je dan heerlijk opgewarmd bent voelt dat aan als ijswater.
Als je er dan eenmaal in bent geweest dan gaat het een stuk beter.
We draaiden tegen 11u de parking op en het was daar al flink warm.
Je ziet nog overblijfselen van de beginperiode van dit park, er is irrigatie aangelegd om boomgaarden van water te voorzien en het oude waterrad met dynamo liggen er tentoongesteld.
Dit werd gebruikt tot 1948, toen werd de canyon aan het hoofdnet aangesloten voor electriciteit.
Het zonnetje was dusdanig scherp dat we het na een 4,5uur wel voor gezien hielden en naar de Walmart in Flagstaff reden voor wat boodschapjes.
Overigens zijn we nog niet noemenswaardig verbrand, een klein beetje hier en daar dus dat valt best mee.
En dat in een zon die best wel wat sterker is dan aan Perkpolder of Costa del achtertuin.
Een Walmart is te vergelijken met een Auchan of Leclercq die je in Frankrijk ziet, je kan er alles halen en tegen een goede prijs.

De boodschapjes ingeladen togen we terug naar het noorden, richting de zuidrand van de Grand Canyon.
Dat is een uurtje of twee rijden vanaf Flagstaff en de weg was duidelijk van mindere categorie, we schalen hem in in de categorie Belgie.

We slapen de komende twee nachten in Grand Canyon Village, direct aan de South Rim, in het Nationale Park.
Onze kamer is in een soort chalet, het is niet echt een hotel maar meer een lodge.
We kunnen er ook eten en het was goed te doen en niet duur.

De planning is nog niet helemaal duidelijk, er is zonsopgang, zonsondergang en tussendoor nog veel te zien dus moeten we wat verdelen.
De wifi verbinding is dusdanig slecht dat foto's uploaden niet lukt, dat komt over een paar dagen goed als we in Las Vegas zijn.

We gaan te bedde, de wekker gaat morgen weer op tijd.

Thijs

Ik wil NUUU Wifi... ontmiddelijk.. NU

Luigi

???? goed bezig!

Eva

Hahahahaha echt NU Wi-Fi. Aaaaaaaaaa

pa

En nu maar hopen op geen 'last minute shutdown'

ma

ach ja, t kan niet altijd meezitten, rasa

ma

nog een keer poesie maauuw, vanaf woensdagavond is familie Picavet aan de beurt!!!

Eva

Gelukkig is het de Wi-Fi maar. Ja we zijn op de helft.