evahanno-west-usa.reismee.nl

Op en in Lake Powell, Utah en Arizona in de mix

Vandaag hebben we een relax/vakantie/uitrustdag.

De Jeep niet, die werd om half negen aangezwengeld om richting Antelope Point te rijden, alwaar we een powerboat zouden huren.
Toen de formaliteiten waren afgehandeld mochten we de trossen losgooien en het ruime sop kiezen,

250PK Buitenboordmotor, dat gaat vooruit!!
Er stond niet precies op wat het was, maar het klonk als een v6.
Binnen de haven mag je maar op een sukkelgangetje, niet meer dan normaal overigens, eenmaal daarbuiten mag je zo hard als je maar wil.
En dat gaat best hard, de toerenteller wil tot 5000toeren per minuut en dan knal je alles voorbij.

Er is veel recreatieverkeer op het water van Lake Powell, uitkijken dat je niets vermoedenden kajakker laat zinken of een botsing krijgt met een zogenaamde houseboat, dit zijn kasten van boten die je kan huren en alles is aan boord om een week niet terug aan te leggen in de Marina.
Volgens 1 van de medewerkers kost dit makkelijk $10000 per week, dat gaat ons budget net iets te boven.

Je kan uren en uren doorbrengen op het enorme oppervlakte van dit meer, dat genoeg water bevat om heel ijsland onder 30centimeter water te zetten.
Wij hadden de boot 2uur, en zijn daarom ook niet al te ver geweest en lekker wat rondgedobberd.Voor ons alletwee was dit de eerste keer dat we in een speedboot zaten, laat staan zelf sturen.

Je vaart op een steenworp van loodrechte canyonwanden, op open watervlaktes en kleine verbindingskanaaltjes.
Ook steek je regelmatig de grens met Utah over en weer, Lake Powell ligt in zowel Arizona als Utah.
We wilden langs de Glen Canyon Dam varen maar er ging iets mis met de navigatie en we hebben hem gemist, naja kleinigheidje hou je altijd.

Als je aanmeert moet je gelijk tanken en wordt de schroef op schades bekeken, we hadden zowaar niks kapot gemaakt en konden met een gerust hart richting de Jeep.
Deze bracht ons via de Subway voor een broodje naar het Lone Rock Beach, dit was eergister erg goed bevallen als strand dus waarom niet.
Het mulle zand bleek toch te veel te zijn voor de 4x4 aandrijving en tot de assen stonden we vast op het strand, oeps!
Gelukkig schoot de vriendelijke Chris ons met een enorme Chevy te hulp en trok de Jeep op het wat vastere zand.

Toen konden we heerlijk gaan zonnen, badderen en op onze opblaasbandjes drijven.
Dat water is echt heerlijk, de Jeep gaf aan dat het 100graden Fahrenheit is, dat is 37,8 graden celsius. Het water is rond de 20 graden celsius en dat helpt prima om een beetje koel te blijven.

Op de weg terug kwamen we langs de Denny's, en er wilde iemand een milkshake.
We zijn er maar gelijk blijven eten met een shake als toetje.

Terug in het hotel zijn we begonnen met al vast dingen in te pakken en op te ruimen voor het vertrek morgen.
Ook hebben we een wasje gedraaid in de guest laundry.
Morgen willen we op tijd vertrekken, het eindpunt is morgenavond Grand Canyon met als tussenpunt Slide Rock State Park.
Deze laatste is richting Phoenix, hoofdstad van Arizona.
Slide Rock is dik 4uur rijden vanaf waar we nu zijn, alleen als je op tijd vertrekt dan heb je iets aan de dag,

Welterusten voor nu, morgenavond meer nieuws vanaf the south rim, Grand Canyon