evahanno-west-usa.reismee.nl

The Eve of the Flight

Tegen het einde van de middag hebben we, onder het toeziend oog van Gizmo, afscheid genomen van de Butstraat.

Er was zelfs een compleet uitzwaaicommissie aanwezig!

De verwachte verkeerssituatie richting Amsterdam Airport Schiphol zag er niet erg rooskleurig uit met al het terugkerende Hemelvaart vakantieverkeer, maar het viel dan toch reuze mee.

Na een korte opstopping aan het Hellegatsplein en werken op de A4 aan Leiden draaiden we mooi na een uurtje of 2 de parking op bij het Ibis Hotel te Badhoevedorp.

Dit hotel biedt slapen en parkeren aan, inclusief shuttlebus naar de luchthaven.

Dit duurt een minuutje of tien, ideaal!

Morgen om half 4 gaat de wekker (gaaaap) zodat we de eerst shuttlebus kunnen nemen om tien voor 4.We vliegen om 8uur dus moeten we er tegen 5uur wel zijn.
We zijn al ingecheckt dus moeten alleen onze koffers dumpen en kunnen daarna gelijk door naar de douane.

Onze vlucht DL133, een Delta Airlines Airbus A330-300 (ipv van de 200 die dit normaal doet) neemt ons mee vanaf Amsterdam naar het Detroit Metropolitan Airport, te Detroit, Michigan.
Deze vlucht duurt ongeveer 8uur.
Eenmaal aangekomen in Detroit moeten we daar door de immigratie, onze koffers ophalen en opnieuw gaan inchecken bij een transferdesk.
Dit hebben we nog niet meegemaakt, maar is schijnbaar noodzakelijk omdat de volgende vlucht naar onze bestemming Las Vegas, een 'domestic' flight is, en we dus niet met douane en immigratie te maken hebben.
We hebben niet heel veel tijd om dit alles te doen maar het zou moeten kunnen, spannend dus!
Daarna vervolgen de trip met vlucht DL1840, een Delta Airlines Airbus A320-200 met als destination McCarran International Airport in Las Vegas, Nevada.
Dit duurt ongeveer 4uurtjes.

Tegen een uurtje op elf 's avonds Nederlandse tijd hopen we dan eindelijk buiten te staan op de stoep in de zinderende woestijnhitte van de notoire gokstad.
Ook dan zijn we nog niet klaar, want we slapen niet in Vegas morgenavond.

Ons verhaal wordt vervolgd, voor nu gaan we eerst een klein beetje slapen en daarna vooral vliegen.

United States, here we come!

Joan

Have fun..... enjoy

Kris

Vlieg app installed :) flightradar 24 :) flightnr ingegeven ;) to be followed :)
njoy your flight, seatbelts on when during the start / landing of the plane.
fijne vakantie :)

pa

3.30 uur opstaan, geen nachtbraken maar dagbraken, 'Tielemantijd'.
Fly safely

Annemijn