evahanno-west-usa.reismee.nl

Rondje rijden naar Yosemite

Wakker worden met een vooruitzicht dat je 160km heen moet rijden voor iets wat 15km ver is, en ook weer dezelfde afstand terug is niet echt opbeurend.

Om half zeven vertrokken we met goede moed naar Yosemite NP.

Omdat iedereen er nu maar langs 1 kant in kan rijden was het erg druk bij de ingang dus besloten we maar gelijk naar glacier point te rijden,vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de vallei die centraal in het nationale park ligt.

Gisteren lag hier nog volle bak sneeuw en was het in de ochtend ook gesloten.

Omdat we redelijk vroeg waren viel het erg mee met drukte en konden we op het gemakje alles rondom ons bekijken.

Je ziet de indrukwekkende granieten bergwanden,sneeuw op de toppen,blauwe lucht, wat wil je nog meer.

Yosemite valley is niet door een rivier uitgesleten of door tectonische werkingen ontstaan, hier is een gletsjer met enorme krachten bezig geweest.

Omdat de gletsjer niet in de kleinere valleitjes aan de zijkanten zat, is er daar veel minder afgesleten waardoor riviertjes zich vanaf grote hoogte met watervallen in de vallei storten.

Watervallen zijn er genoeg, minimaal 6 stuks hebben we bezocht of gezien.

Na glacier point parkeerden we in de valley en hebben de valley loop trail grotendeels gelopen,een kilometer of 15 zit in de benen!

We kwamen onder andere langs de Bridall veil fall, een waterval die erg veel water stuift, valley view waar je een compleet zicht in de vallei hebt langs beneden, el capitan de bewaker van de vallei, een enorme granieten wand en ze waren er aan het bergbeklimmen echt vet!!

Kortom, ondanks dat het niet allemaal meezat hier in Yosemite is het een verschrikkelijk mooi stuk natuur, groen en fris, hoog berglandschap en spiegelende meertjes.

In 1 woord geweldig.

Eindelijk terug bij de stoere jeep stond deze helemaal zielig alleen op de parkeerstrook en waren we blij dat we effe konden zitten.

Een uurtje of 2,5 want die tijd heb je wel nodig, zeker als er 75% van de bestuurders niet durft te rijden en campers de boel ophouden.

Tegen half tien waren we terug in ons hotel, waar we geen WiFi hadden dus dit wordt morgen pas gepost.

Morgenvroeg taaien we het op tijd af naar san francisco, om 14u worden we verwacht bij 'the Rock' Alcatraz.

Cheerio!

Bianca

Het is een supermooi park. Wat ik niet zie zijn de mammoetbomen? Die vonden Han en ik erg vet! Maar wij hebben ws een andere trail gelopen toen....? Veel plezier bij birdman morgen ;) ook daar is het hele ervaring! Groetjes

Hanno

Bia, de mammoetbomen kan je momenteel niet bijkomen in verband met renovaties.
Heel de weg er naar toe is op de schop dus helaas...